Na motocyklech ČZ do celého světa
Seřízení odtrhu, předstihu a kontrola dobíjení
01.11.2009 10:03
Seřízení odtrhu
- Sundáme pravé víko motoru a demontujeme zapalovací svíčku z hlavy válce.
- Pomocí číselníkového úchylkoměru ( se závitem M14 x 1,25) ; posuvky nebo jen šroubováku nastavíme píst do horní úvratě
- Plochými měrkami ( ve výbavě motocyklu ) zkontrolujeme vzdálenost kontaktů přerušovače, která by měla být 0,4 mm
- Jeli vzdálenost nastavena špatně povolíme šroubek připevňující pevný kontakt 3 přerušovače a při zpětném dotažení nastavíme požadovanou vzdálenost mezi kontakty
Seřízení předstihu
- Šroubem klikového hřídele na dynamu otočíme proti smyslu otáčení motoru tak, aby nám píst sjel 3,5 mm pod HÚ ( měříme posuvkou, úchylkoměrem při sundané hlavě nebo demontované nádrži ). V tomto bodě musí mezi kontakty přerušovače při zapnutém klíčku přeskočit jiskra ( lze použít také žárovku připojenou na kostru a přerušovač ).
- Pokud jiskra přeskočí dříve ( menší předstih ) nebo později ( větší předstih ) je nutné povolit dva šrouby 4 připevňující základovou desku 5 k dynamu a poklepem na šroubovák desku pootočit ( doprava – snížení předstihu, doleva – zvýšení předstihu ).
- Po přitažení desky předstih znovu překontrolujeme, protože pokud základová deska bude pokřivena předstih se nám znovu rozhodí po dotažení.
Kontrola dobíjení
Pokud není Váš motocykl vybaven ampérmetrem nebo kontrolce dobíjení nevěříte je možné si dobíjecí soustavu proměřit. Je k tomu třeba multimetr ( voltmetr ) nejlépe se svorkovými kontakty. Jedna svorka se připojí na kostru a druhá na svorku dynama č. 51. Po nastartování by měřidlo mělo ukazovat hodnotu 7-8V pokud je dobíjení v pořádku.
—————
Diskusní téma: Seřízení odtrhu, předstihu a kontrola dobíjení
—————
—————
—————