Na motocyklech ČZ do celého světa


Seřízení spojky

01.11.2009 10:05

Zjistíme-li při jízdě, že spojka prokluzuje, odstraníme většinou závadu tím způsobem, že seřizovacím šroubem (v otvoru pravého víka) samočinného vypínání spojky pootočíme o 1/6 nebo 2/6 doleva.  Prokluzování spojky se nejlépe pozná při zařazené rychlosti a vypnutém motoru, motocykl tlačíme a motor musí probublávat. Další způsob však poněkud nešetrný je při jízdě do kopce zkusit spojku vypnout a zapnout, motocykl by měl okamžitě po puštění spojky škubnout.

 

 Doporučujeme občas seřídit přesněji ruční i samočinné vypínání tímto způsobem:

  1. Seřizovací šroub ručního vypínání  zašroubujeme, čímž uvolníme ruční páku.
  2. Očistíme benzinem nebo petrolejem nečistoty z vačky samočinného vypínání a z vypínací kladky.
  3. Prsty levé ruky uchopíme kladku samočinného vypínání a pohybujeme s ní směrem k vačce a zpět.
  4. Zjistíme-li vůli, otáčíme seřizovacím šroubem samočinného vypínání doprava tak dlouho, až zjistíme, že mezera mezi kladkou a vačkou je asi 0,1 až 0,3 mm.
  5. Seřizovacím šroubem ručního vypínání seřídíme ruční vypínání tak, aby páka spojky na řídítkách měla malý chod naprázdno před záběrem.
  6. Vačku samočinného vypínání a kladku natřeme lehce tukem.

 

—————

Zpět


Seřízení spojky

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.