Na motocyklech ČZ do celého světa
Seřízení spojky
01.11.2009 10:05Zjistíme-li při jízdě, že spojka prokluzuje, odstraníme většinou závadu tím způsobem, že seřizovacím šroubem (v otvoru pravého víka) samočinného vypínání spojky pootočíme o 1/6 nebo 2/6 doleva. Prokluzování spojky se nejlépe pozná při zařazené rychlosti a vypnutém motoru, motocykl tlačíme a motor musí probublávat. Další způsob však poněkud nešetrný je při jízdě do kopce zkusit spojku vypnout a zapnout, motocykl by měl okamžitě po puštění spojky škubnout.
Doporučujeme občas seřídit přesněji ruční i samočinné vypínání tímto způsobem:
- Seřizovací šroub ručního vypínání zašroubujeme, čímž uvolníme ruční páku.
- Očistíme benzinem nebo petrolejem nečistoty z vačky samočinného vypínání a z vypínací kladky.
- Prsty levé ruky uchopíme kladku samočinného vypínání a pohybujeme s ní směrem k vačce a zpět.
- Zjistíme-li vůli, otáčíme seřizovacím šroubem samočinného vypínání doprava tak dlouho, až zjistíme, že mezera mezi kladkou a vačkou je asi 0,1 až 0,3 mm.
- Seřizovacím šroubem ručního vypínání seřídíme ruční vypínání tak, aby páka spojky na řídítkách měla malý chod naprázdno před záběrem.
- Vačku samočinného vypínání a kladku natřeme lehce tukem.
—————
Seřízení spojky
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.